Pressrelease från Hippocrates.se

Hippocrates.se har uppgraderat Hippo Academy – ett administrativt system som frigör tid och pengar åt landets ridskolor. Med förbättringen sparas ytterligare 80-100 timmar per år.

PUBLICERAD: 15 OKTOBER 2019

Hippo Academy var redan ett av Sveriges främsta administrativa system för ridskolor, nu har Hippocrates.se gjort systemet ännu bättre och effektivare.

Idag sparar Sveriges ridskolor ca 20 timmar i veckan genom att använda Hippo Academy. Med den nya LOK integrationen mot IdrottOnline kommer ytterligare 80-100 timmar per år att tjänas in. Timmar som istället kan läggas på elever och de viktiga medarbetarna – hästarna. Det nya uppgraderade systemet ger också ridskoleverksamheterna ett tryggare kassaflöde och ett professionellt ansikte utåt.

Sveriges ridskolor bedriver en fantastisk verksamhet som fyller en ovärderlig funktion i samhället för barn och ungdomar. Tid och pengar är som regel en bristvara, verksamheterna drivs i högt tempo och bärs upp med hjälp av många eldsjälar. Hippocrates.se vill underlätta för dessa kämpar och har därför gjort en riktad satsning för att spara just tid och pengar åt landets ridskolor.

Som första aktör i sin bransch erbjuder Hippocrates.se en helt automatiserad rapportering till IdrottOnline genom LOK integration. Det innebär att kunder kan rapportera in alla aktiviteter automatiskt och underhålla sitt medlemsregister. I kombination med IdrottOnline och APN (aktivitetskort på nätet) erbjuds nu ett komplett system som täcker in alla behov för ridskolor. Modulen är utvecklad i samarbete med Riksidrottsförbundet.

Joakim Krassman, innovatör och utvecklare på Hippocrates.se:
– Vårt system är utvecklat av aktiva ridskolor och det gör det till det mest användarvänliga systemet på marknaden. Systemet har många funktioner såsom integrationer med Bankgirot och Fortnox och vi erbjuder alla våra kunder en utbildningsdag på plats för att enkelt komma igång. Kontakta oss så berättar vi mer om fördelarna med våra system, funktioner och garantier för just Din verksamhet.

Joakim Krassman, Hippocrates.se
info@hippocrates.se

Ladda ner pressreleasen i sin helhet på den här länken.

• Hubert Posted november 27, 2023 2:30 e m

Ꭲheгe іs ѕolely one new name in the prіme 10, with Luna
    crawling іnto the һighest 10 foг thhe primary
    tіme.

Feel frdee to suref to my webpage … Press Releases
    (Hubert)

• Patricia Posted november 27, 2023 10:21 e m

Onee factor tһat may’ve elevated this launch іs a quote on ԝho can profit fr᧐m attending
    tһіs event and why, ɑs a appoach to reel in potential attendees.

Feel free tо urf to mmy web рage: Release (Patricia)

• press Releases Posted november 30, 2023 6:48 f m

Surplus strains insurers ԁon’t generally participate in statе guaranty
    funds, and insurerds are subsequently not protected Ьү ѕuch funds.

Ꮇy web site :: press Releases

Add Comment